تبلیغات اینترنتی
در هنگام نااميدي موسيقي گوش كنيد
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

در هنگام نااميدي موسيقي گوش كنيد

اگرچه ماساژ بدن مي‌تواند نااميدي را كاهش دهد ،اما تحقيقات جديد نشان مي دهد يك روش ارزان تر ، راحت تر و موثرتر وجود دارد و آن گوش دادن به موسيقي است.

يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد ماساژ دادن مي‌تواند ميزان نااميدي را در بيماران تا 50 درصد كاهش دهد.اما محققان متوجه شدند گوش‌ دادن به يك موسيقي ملايم و لذت بخش اثر بهتري در كاهش علائم نااميدي در انسان دارد.

كارن شرمن از موسسه تحقيقات سلامت در اين باره گفت : پي بردن به اين موضوع كه گوش دادن به موسيقي مي‌تواند تا اين اندازه به كاهش علائم نااميدي در انسان كمك كند ، ما را شگفت زده كرد.اين موضوع نشان مي‌دهد فوايد ماساژ دادن بيش‌تر مرتبط به پاسخ آرامش‌بخشي است كه بدن دريافت مي‌كند.

اين اولين بار است كه تحقيقاتي در مورد فوايد ماساژ در كاهش علائم نااميدي در بيماراني كه به شدت به اين اختلال روحي دچار هستند انجام مي شود.

براي بررسي اين موضوع محققان به 68 بيمار مبتلا به نااميدي انواع مختلف روش‌هاي درماني را تجويز كردند .تعدادي از آن‌ها 10 جلسه ماساژ يك ساعتي دريافت كردند و به تعدادي ديگر توصيه كردند كه دراز كشيده و به موسيقي ملايم گوش كنند.

در اين تحقيقات مشخص شد تقريبا همه اين روش‌ها به يك ميزان مي‌تواند در كاهش علائم نااميدي در انسان موثر باشند.

شرمن در اين باره گفت : به اين ترتيب گوش دادن به موسيقي مي‌تواند به عنوان يكي از بهترين روش‌ها در كاهش علائم نااميدي در بيماراني كه به اين اختلال دچار هستند به كار بيايد.گوش دادن به موسيقي بسيار كم‌هزينه است و مي‌تواند مانند ديگر روش‌ها به انسان آرامش دهد.

نتايج اين تحقيقات در نشريات نااميدي و افسردگي به چاپ رسيده است.
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها